maanantai 7. elokuuta 2017

UNIEN INNOITTAMANA

Näin hiljattain kaksikin merkittävää unta,jotka viitasivat selvästi puhdistumiseen
minussa itsessäni.
Ensimäisessä tuli jätöksiä pönttökaupalla,sitä tuli vaivattomasti aina vain lisää ja lisää.Mietin herättyäni,kylläpä minussa on paljon puhdistettavaa?
Toisessa unessa oli tulipalo lapsuuteni kodin metsässä.Vieläkin 60v.jälkeen merkittävät tapahtumat näen unessa lapsuuden kodin kautta.Erotan kyllä ns.merkkiunet ja päivätietoisuudesta heijastavat unikuvat.Olen kertonut kirjassani"Ihmeitä tapahtuu..."merkkiunista ja niide toteutumisesta.Käytyäni parissa uniseminaari koulutuksessa,aloin paremmin seurata uniani ja kirjata niitä ylös.
Tässä tulipalo unessa olin yksin sammuttamassa,muut eivät reakoineet edes palokuntaa hälyttämään.Yks,kaks se vain sammui ja tuhkaa jäi jäljelle.Tulihan on puhdistava elementti parhaasta päästä.

Pian noiden unien jälkeen koin tarvetta meditoida oikein kunnolla,eikä vain pieniä hetkiä.Sytytin kynttilän"alttarilleni"jossa on Kristusta esittävä kuva ja Pyhä Sofia.Koin heti harvinaista harrasta pyhyyttä,kuin Kristus olisi alkanut puhua tähän tapaan:
Minä olen maailman valkeus,minä olen tie totuus ja elämä,vain minun kauttani...ja niin edelleen.
Hätkähdin,sehän tarkoittaa,tuo tie on meidänkin kuljettava.Hän näytti edeltä tien. Kriisit,sairaudet,vastoinkäymiset,ongelmat muodossa tai toisessa,jopa syytömänä tuomitsemiset kuin ristiin naulitsemiset tulee kohdata.Jos me voimme tuntea,sanoa kuin Hän;Isä anna heille anteeksi sillä he eivät tiedä mitä he tekevät
Sehän on kuin vihkimys korkeammalle tietoisuuden tasolle,ykseyteen?
Tuli varmuus,näin se on,sitä kautta tapahtuu pelastus,takaisin kotiin.Ei niin että Kristus teki sen puolestamme,vaan näytti tien esimerkillään.Hänen opetuksensa ja jäähyväispuheensa opetuslapsille viittaa juuri tähän suuntaan.Ainoa käsky on Rakkauden käsky. Jos te kaltaisianne rakastatte,mitä erinomaista te siinä näette,teidän tulee rakastaa vihollisiannekkin.Vielä ristiltä Hän huusi;Isä anna heille anteeksi....
Jos ihmiskunta oppisi tämän käskyn,millainen maailma meitä odottaisikkaan?Päästäksemme tuohon suuntaan,ihmiskunnan tietoisuudentason tulee nousta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti