sunnuntai 29. toukokuuta 2022

IHMEELLISTÄ SYNKRONISMIÄ

Olin eilen jo koneen äärellä,kirjoittaakseni aiheesta,näemmekö itsemme ja toinen toisemme,pienenä mitättömänä,vai loistavana jumalan kuvana?Aihe oli mielessäni ja sydämessäni kirkkaana,selvänä,mutta yllättäen tunsin itseni väsyneeksi,voimattomaksi.Totesin;en jaksa alkaa selostaa,perustella,jätämpä huomiseen.Kun tänäaamuna avasin Ovi Sisimpään kirjani,siinä se oli,paljon selkeämpänä,ilman selittelyjä kuin Jumala puhuisi,kiitos,lainaan Eileen Caddyn tekstin tähän.

Toukokuun 29.

 Sinä olet mieleni valo,sinä olet Minun sydämeni rakkaus.kun hyväksyt tämän,kykenet näkemään itsesi mikrokosmoksena makrokosmoksessa tarvitsematta enää koskaan vähätellä itseäsi,tai ajatella itsestäsi pahaa.Näet että sinut on luotu minun kuvakseni ja minun kaltaisekseni,että olemme yhtä,eikä mikään eikä kukaan pysty meitä erottamaan. Jos tunnet olevasi erillään minusta,se on omaa aikaansaannostasi,sillä Minä en erota itseäni sinusta milloinkaan. Sinä olet yksilönä sitä mitä minä olen universaalisti.Onko kummaa,että sinun täytyy syntyä uudelleen,jotta voisit hyväksyä tämän totuuden ihmeen?Niin moni sielu on ajautunut erilleen Minusta ja erkaan tunut Minusta siinä määrin,että ovat paikantaneet Minut taivaaseen niin korkealle,että Minä olen tullut tavoittamattomaksi.Minä olen sisälläsi kätkettynä syvyyksiisi odottamassa tunnistamista ja esiinpääsyä.

Tämä aihe ja ajatus on pyörinyt tavalla tai toisella mielessäni pitkään,mutta olen arkaillut siitä kirjoittaa.   Olen kuulevinani korvissani lauseen,mitä se luulee olevansa,mutta eihän tuo ole kuva vain minusta,vaan meidän tulisi nähdä jokainen ihminen Jumalan kuvana! Hänhän loi meidät omaksi kuvakseen,meidän on vain herättävä.Vika ei ole lähettimessä(lähettäjässä),vaan vastaanottimessa,pätee tässäkin.  


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti